KLIK SINI!!!

Monday, June 27, 2011

Anda Tertipu!!! Tak Percaya?? Percayalahhh...

Gambar di bawah ni....adalah gambar sebelum dan selepas Photoshop!!!
Ok...sekarang ni...kita cuba tengok gambar bawah...agak-agak dengan kecanggihan teknologi sekarang...
Mesti ada orang ambil kesempatan...Misalnya...penjualan produk kecantikan muka...dan tak terkecuali kecantikan badan...nak kurus dan sbgnya...

Wujud tak Penipuan dalam IKLAN yang pihak yang menjual produk kecantikan?? Maksud zu dari testimonial customer...kononnya...nak kata produk ni terbaik di pasaran!! Cuba baca dialog rekaan zu di bawah setiap gambar...

before and after02
" saya dah guna 2 minggu produk tutttt...kulit muka nampak anjal dan muda"
Macam tu la gaya bunyinnya kan??

before and after05
"Selepas 7 hari saya guna tuttt, kesan jeragat hilang, malah kulit saya makin gebu dan cerah"
hehe...memandai wat dialog....layan je la ye...

before and after18
" Tak perlu bersenam,tak perlu tahan lapar...lemak akan terbakar sendiri, tak percaya?? lihat la dalam masa 3 bulan berat badan saya turun sebanyak 10kg"
-Iklan bab turun badan paling meluat....tunjuk pakai seluar...kononnya seluar tu dah tak muat lagi!!

before and after21

" Sebelum ni, saya malu untuk bertemu dengan rakan-rakan...kerana muka saya mengalami masalah jerawat dan kulit berminyak...tetapi, selepas menggunakan produk TUtttt....hasilnya sangat menakjubkan"


Mesti pernah dengar dialog-dialog macam ni kan?? Betul tak??
Jadi lepas ni, lau nak beli sesuatu produk tu...fikir beribu kali...Betul-betul berkesan ke tak??
Atau hanya berkesan bila guna Photoshop...jadi fikir2kan lah ye...



3 comments:

alif ismail said...

huhu...

biasalah sis... nama pun era zaman it.... semua benda boleh buat...hehe...

soooooour said...

tp kadang2 ada iklan tu yg benar..so, kita xleh bersikap -ve sepanjang masa...orait!

PinKy MoMMa said...

akak percaya pada natural product je zu..sbb tu smpai skrg setia ngan VCO hehe ;)