KLIK SINI!!!

Friday, August 5, 2011

Kenapa Suka Pergi Blog Dia??


Ayat tajuk tak boleh tahan....sangat subjektif nak di jawabkan. Bagi pendapat zu sendiri la, setiap manusia berbeza...akal, minda...dan fikiran semuanya berbeza..Tapi mesti ada sesuatu yang membuatkan kita tertarik dan terfollow blog kan?? Mesti punya...takkan sesaja je...!! Tapi setiap blogger ada hak sendiri nak tulis apa-apa pun...tu kan blog dia...mungkin nak dijadikan kenangan buat cucu cicit nanti ke?? ye tak?? Macam zu..zu tulis hanya untuk suka-suka...dan zu tak kejar sangat bilangan follower...tapi zu suka UV setiap hari..itu sahaja!!

AWAS..MUATAN ENTRY PANJANG

curi kat google.

Bagi zu sendiri Sebab Utama zu akan follow...entry pendek dan padat..
Contoh blog yang wajib zu pergi adalah blog ZIE...blog dia lebih kurang zu...blog personal...tapi dah di rojakkan..." Talk About Everything "..baik isu semasa,artis,hal peribadi,masalah sendiri,makanan...semua ada...complete!! Betul tak zie?? Zu suka blog jenis rojak...sebab..hanya dekat 1 blog...zu boleh tahu banyak benda!!! Tapi ada juga sesetengah yang tak suka blog rojak...tu la, zu kata...semua manusia tak sama...

Sebab Kedua...Zu suka entry yang penceritaannya banyak bermain dengan gambar...macam blog EDY, ni baru je kenal, hehe...sebab giveaway...Orang banyak merantau, banyak la benda dan gambar nak share, jadi sedikit sebanyak...terbuka la otak dan minda zu. Gambar cantikkkk... Zu suka!!

Sebab Ketiga ...zu suka follow blog yang ada info lain dari yang lain...macam blog SOUR, blog dia dengan blog TAO...lebih kurang sama dari segi corak apa yang ingin di sampaikan, tapi maklumat lain...zu suka!!! 

Zu tak suka blog yang ada READ MORE....aduh, dalam hati kata " ala...nak kena klik lagi?" tak de nya zu nak klik read more tu, zu klik pangkah je terus..!! Maaf!! Masa itu emas...nak loading lagi!! ...TETAPI tak semua blog zu rasa rimas dan malas klik macam ni...blogger TAO, dia ada gunakan READ MORE...tapi kenapa zu wajib singgah blog dia..hehe...sebab entry dia, info yang nak disampaikan memang buat zu tertanya-tanya...oleh kerana perasaan ingin tahu tu..maka, zu kena klik read more untuk tahu jalan ceritanya...pandai ye TAO ni...zu suka!! 

* Banyak lagi blog zu selalu singgah...kekadang jadi silent reader je...kadang-kadang, rasa malu nak tegur...haha...ada ke macam tu?? Lagi satu jenis blog yang zu suka...blog memasak...hehe...blog tentang family pun zu suka...!! Blog yang ada lagu tu..zu masih boleh terima...asalkan ada button untuk pause!! Jadi blog macam mana yang anda suka singgah ??



9 comments:

Anonymous said...

suka singgah blog zu ar...zu yg suka join contest...hehheeh

Zie Madini said...

hu'hukkk..now wonder zie terserdak td. rupanya nama ku disebut². haha. psstt yunk...sama lah minat kta. suma blog yg padat, ringkas n rojak! haha

zuneta said...

@ sour- eleh...bukannya sour nak join pun contest zu join tuuuu...

@ zie - hehe..tersedak sbb minum air ke?? haha..kantoi..ok2...rojak best, sbb banyak bnda boleh kita tahu dgn hanya melawat 1 blog...tak bosan...

taoslayerz said...

wow..lawa blog zu, lame tak singgah tao pon da lame tak on9.

terharunyer name tao disebut..hehee

thanks zu nie yg nk kena byk belajar dr zu nieh...huhuuu

Anonymous said...

hadiah2nya cm bnyk sesuai utk pmpn...malas nak join..klu mng nak bg spe??jodoh xde...lalalalalal...

zuneta said...

@ tao - hehe...dia dtg juga ye...berjaya buat tao datang...yes

@sour- ala, apa susah..lau dpt hadiah yg sesuai ngan pmpuan...ehemm..ehem..bagi kat zu la ye?? ye??

taoslayerz said...

hee.. tao dtg lagi..huhu

xde hadiah tuk tao ker?

zuneta said...

@ tao - aik...mana ada tao...nnti lau ada rezeki...zu bagi eik??

Unknown said...

alahai..terharu like my blog...thanks..;)