KLIK SINI!!!

Friday, August 5, 2011

Bila Tiba Ramadhan...Mula la Kempunan

Hari berbuka apa ye???
Ni yang geram ni...dah masuk puasa ke 5 hari ni...
Tapi makanan yang di cari-cari masih tak jumpa...mana lagi nak cari ni??
Zu tengah kempunan Roti John ni...semalam ayah ada beli, tapi dia tipu la....dia tulis je roti john...tapi sebenarnya Benjo...telur je ada!!! 
Roti John yang zu pernah makan zaman-zaman univ dulu..ada Sardin..ada jagung, Telur...semua complete...panjang dia...sepanjang dari hujung jari zu sampai kesiku...kenyang MAKAN!!
Roti JOHNNNN...mana kau??
John pergi mana?? Kenapa tak menjual ROTI dah kat Malaysia...hehe...
gambar pinjam dari google...

* tahun lepas...zu kempunan nasi kerabu...punya cerewet, sampai nak yang orang Kelantan punya...lau orang negeri lain...zu tak nak...rasa dia lain la...tu yang nak asli orang Kelantan buat...tapi dapat la merasa tahun lepas...masa nak beli tu...zu akan teliti betul-betul dialek bahasa...lau dengar kelantan je...beli terus...haha...

14 comments:

kakyong said...

zu,

Alhamdulillah, berbuka tadi suami belikan roti jon yg kaw pnya.. walaupun x leh makan yg keras2.. tp yg tu memang buleh la kunyah pelan2..

soooooour said...

bersepah2 kat bazar ni...beli jela...

zuneta said...

@kak yong- ala...nak juga...sedap2

@sour - amboi..sng cakap...mslhnya bazaar kat sini zu tak jumpa...pos la kat zuuuuu

alif ismail said...

selamat besahur zue!!

insyaallah tahun ni akan jadi tahun yang terbaik...

zuneta said...

@ alif - selamat bersahur jgk...dan selamat berpuasa...

Amir Said said...

Sedapnya roti john!

Btw nasi kerabu versi terengganu pun sedap. :-)

zuneta said...

@amir- takkan kata sedap je?? belanja..belanja la..nasi kerabu trgganu, tak pernah try la...terbiasa dgn kelantan...tu yg cari kelantan jgk...thanks ya..nnti zu nak cari n cuba...

Redbloodsnow said...

Zie aritu nk beli roti tu taw. tp alih² tak jd. Zie beli murtabak daging je :P

Edy Zaidi said...

aaarrgghhh...tiiidaaakkkk...kenapa ada gambar makanan kat sini....hehe

salwaismail said...

pergh. sedap tu! tergugat ni! haha :D

iPai said...

pergh .. ni memang takleh blah ni .. sedap plak tuh roti john ni .. haish .. haish .. takleh jadi ni ..

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said...

salam ...

roti john mmg sodap kan ... ;)

zuneta said...

@zie-slalunya, apa yg kita nak sgt..selalunya susah nak dapat...ni yg geram ni..

@ edy - aik...ada org terliur...marah en.google la..zu pinjam gmbar dia

zuneta said...

@ salwa - tergugat tak pe..jgn sampai tergigit roti john di siang hari

@ ipai - semua pakat terliur...zu kempunan ni...tak de sapa nak tlg belikan ke??

@ hanie- sedap mmg sedap...tapi zu tak merasa lagi ni...huhu..tensen..