KLIK SINI!!!

Saturday, July 9, 2011

" Akak Sudi Bermadu" ...Ngerinya...


Madu...manis sangat, memang sinonim dah...bila cakap tentang madu kita gambarkan kemanisan rasanya kan?? Tapi ni bukan madu untuk di makan tapi madu tutttt...hehe...hidup bermadu...

"Akak Sudi Bermadu"

Gerrrr....seram je bunyinya kan?? Lau lelaki mungkin la senyum sampai ke telinga kan?? Mungkin je...
Entry kali ni ada kaitan dengan zu...dan ayat " akak sudi bermadu" pernah terbit dari mulut seorang wanita dan di terima jelas oleh pendengaran zu...asal la ayat ni berbunga sangat?? 

Pernah tak anda berada dalam situasi zu?? 
Zu pernah...hanya SEKALI dalam hidup ni...menjadi PERAMPAS dan merosak kebahagiaan rumah tangga orang!!! jahat kan?? Sebenarnya tak tau nak salahkan siapa...lelaki tu sendiri mengaku bujang tau...tapi dengan kuasaNYA, zu dapat tahu dah ada isteri dan anak sorang...Petir ribut semua melanda kedua-dua belah pihak la...bila zu dah tahu jadi zu nak undur diri dengan rela...tapi akak ni pula kata " dik, akak sudi bermadu" ....aduhhhhhhh....si lelaki ni pula...pujuk zu suruh bagitau ayah....{memang tak berani la weiii}...
Keputusan zu muktamad...zu tak nak bermadu...maaf ye...terima kasih je la...lagipun, kasihan baby yang masih kecil tu...semua berakhir dengan baik dan kemaafan kedua-dua belah pihak!!! BAGUS!!!


* FYI...diorang baru berkahwin 1 tahun lebih tau...anak masih kecil...tapi dalam situasi zu ni, nak salahkan siapa ye??? tapi segalanya dah selesai...harap lelaki diluar sana...jujur la bila anda berbicara dengan kaum hawa...pasti anda akan di hormatinya sepenuh hati...lelaki yang baik untuk wanita yang baik, dan sebaliknya...


10 comments:

ajumohit said...

Alahai zu, mntk dijauhkan dr perkara mcm ni, tp klu dh takdir nk buat mcmana kan zu

zuneta said...

tu la sis, minta di jauhkan...tapi jika boleh selesai cara elok...jika boleh di elakkan, kita usaha je...jika dah di takdirkan, terima je...tapi mmg kena mempunyai hati yg betul2 kuat....tabah...huhu...mmg zu tak sekuat dan setabah mana pun...wipe tears...huhu

tiefazatie said...

omg!baeknya wife die..adui la..xpe la kak..akak bukan sengaja kan..lelaki tue yg tipu..alhamdullilah..akak ok je kan..

zuneta said...

zu ok je...sbb ni bukan 1st love...dah biasa putus cinta, dah terbiasa dah...lau yg 1st love dulu...mmg menonggeng sakan..skrg pun, masih tercari-cari kut2 ada lelaki yg jujur...pupus dah kut ye?? hehe...ala ifa ni..panggil akak lak...huhu...zu dah la...rasa tua pulak...zu baru 26tahun ye...tak mau..tak mau...

tiefazatie said...

haha..nape ifa pgl akak nie?aiyak..sllu sis nie..haha..sori2..alo2..ifa pun bru nk 24..hihi..

Edy Zaidi said...

apa yang kite buat kat org, akan kene balik kat diri kita...baik jauhkan dari benda2 macam ni...kang xpasal2 ada yang ke3...huhu

alif ismail said...

itu lah cabaran sebuah kehidupan..

lain pula dengan cerita alif... alif pula malang sb hanya jadi spare je...
xpelah, Allah kalau sayangkan kite, Dia akan tunjuk cepat2... Orang yang baik dah dijanjikan OlehNya untuk dijodohkan di kalangan org2 yang baik juge... dont worry, life must go on..

pasal follower 333 tu, hehehe... mane bole unfollow... x adil bagi org lain..jgn marah ye..hihi

niena shopping2u said...

erm.. klau sy, sejujurnya sy ingin suami sy kawin lain tpi dgn syarat...wanita itu janda,ank yatim, andartu, wanita yg inginkan perlindungan.. hrp2 ianya xkn berubah.

zuneta said...

@ifa- a'ah..selalu panggil sis je kan?? hehe

@edy - tu la hidup ni org kata ada hukum karma, selagi boleh jauh...zu nak jauhkan je hal-hal mcm ni...

@ alif - jadi spare ye alif?? zu pun pernah jadi spare la...bukan dia pasang sorang dua...tapi zu yang kelima tau..gerammmmmnya hatiiii

@niena - apa yg sis kata ada betulnya, jika dah takdir mcm tu...terima je kehendakNya...tapi mcm zu kata, jika leh jauhkan...zu tak nak terjebak la...

kakyong said...

kakyong juga pernah nak dipinang oleh suami orang.. tp kakyong memang tetap dgn pendirian.. x mau kahwin dgn suami orang..


Insya Allah, semoga bertemu jodoh dgn yg benar2 ikhlas .