KLIK SINI!!!

Tuesday, January 11, 2011

KERJA OH KERJA- FED UP!!!!

Ermm,,,bila ckp je sal topik keje ni,,,hilang mood terus...tambah2 bila org sekeliling tnya...
SITUASI PERTAMA
 MAT :"zu wat pe skrg?? keje pe" 
 ZU : aku pun jawab..." xwat pe la, xdpt keje lagi"
 MAT :" xminta ke ape2 keje?" 
 ZU: minta la jgk {dlm hati kata# nyibuk tul...suka hati je mulut, ingat aku suka duk saja xminta keje ke?? ckp je keje pe...kerani, pembantu tadika...yg TAKAT SPM pun zu minta tau...}
MAT : "tunggu org masuk minang la ni?" { sekeh jgk kepala MAT KALUT NI}
ZU : "senang2 MAT JE BAGI KEJE KAT ZU"
MAT : "xde kosong skrg ni"
ZU : "ermm...cam tu" { pdhal lam hati# dah tau xde ksong, jgn sibuk2 tnya, ada zu minta duit ko ke???}
MAT : "skrg tgk banyak iklan keje kosong"
ZU :  " ooo ye ke" { dlm hati# aku tau la...tiap2 hari zu buka tenet, tapi dah xde rezeki}

SITUASI KEDUA
MURAI : " oii zu, hang duk wat pa skrg?"
ZU : "aku duk umah je" {dlm hati # aku ada bisnes on9 sendiri la...xla keje bwh org}
MURAI : " ooo..xjemu ke?? anak MAK CIN SENAH, dah keje pun...kuar2 dapat keje tau"
ZU : " ooo ye ke kak?? baguslah..tu rezeki dia { pantang tul zu lau org banding2 cam ni}
MURAI : " hang ni xminta keje kut?"
ZU : " minta la jgk" { lagi sorg..suka wat kesimpulan yg xmunasabah...}




p/s: nama yg digunakan bukan nama sebenar...tapi zu mmg pantang org tnya2 benda2 alah cam ni...1st sbb utamanya,,,ada ke selama zu tanam anggur ni...zu minta duit korang ye??? mungkin soklan di ajukan dari sedara bau2 bacang ke...ape2 ke..aku TETAP X SUKA!!!! ingat aku duk saja ke kat umah...cuba mai ganti tempat aku,,,xkan ada masa tuk diri sendiri la...tempahan kad lagi...org order itu ini....FED UP betul la...lau org tuuuu nak bertanya pun...tlg la jgn wat kesimpulan yg BODOH!!! lau nak bagi keje kosong bagus jgk la...ni duk bawak mulut je duk bebel kat ZU!!! DANNNN PLEASE...JANGAN KATA ZU XMINTA KEJE YE...ZU DAH MINTA BANYAK SANGAT!!! TAPI REZEKI TU BUKAN ZU YG TENTUKAN...kalau setakat guna KABEL...maaf zu xlayan!!! 
* sapa2 ada keje kosong..leh share ngan zu...he2...


1 comments:

Kirsty Vittetoe said...

hey, I have a giveaway here, please come join in the fun!
http://pixiedustpaperie.blogspot.com/2010/01/hummingbird-love-by-lori-hairston.html